2 Aralık 2008 Salı

Bu MSN başka MSN!

Başlarken itiraf etmeliyim ki;
yazının başlığını "Introduction to Mobile Social Networking 101" yapıp yapmama konusunda oldukça tereddüt ettim. Malum, bugünlerde blog alemlerinde böyle ecnebice yazmak/yazışmak ve de her hususta rahatlıkla ahkam kesecek, hatta ders verecek, kadar bilgi sahibi olduğunu göstermeye çalışmak pek moda. Neyse bu seferlik modaya uymak kısmet değilmiş...

Yazmaya başlamadan önce internet üzerinde şöyle ufacık bir araştırma yaptım ve bakınız ne buldum:

EITO (European Information Technology Observatory)'nin Nisan 2008 verilerine göre;

2007 yılında dünya genelindeki sosyal ağları cep telefonları üzerinden takip eden 82 milyon kişinin, 2012 yılında yine dünya genelinde 800 MİLYON (yazıyla sekizyüz milyon) olması bekleniyormuş!

Yanisi; şu günlerde dünya milletine dahil olabilmenin en güzel yolu, öyle bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak yerine, hakikaten bu işi adam gibi analiz ederek, ölçümlendirerek ve ar-ge'sini yaparak, "Mobile Social Networking" hadisesine "Welcome" demekmiş, ben öyle anladım...

Bu noktadan sonra aşağıya kopyaladığım veri tablosuna bakarak derin derin düşünmek ve biraz önce söylediğim "bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olanlar" kervanına dahil olmamak için, bu yazıyı kısa keseceğimdir.


Kendime Not: İkna olana dek kendine mütemadiyen sor; "Tam olarak nedir bu Mobile Social Networking?"

İncelemekte fayda var:

http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_social_network

http://www.technologyreview.com/Infotech/20844/

http://www.usatoday.com/tech/wireless/2007-11-13-moible-networking_N.htm

http://www.perey.com/mobilesocialnetworking.html


8 Ekim 2008 Çarşamba

Dijital PR ve BUZZ



Memleketteki Halkla İlişkiler sektörünün sanal mecraya kaymasının, artık daha dijital olmasının zamanı çoktan gelmişti.

Zaten PR 2.0'a aşina olan firmalar ve portföyünde daha çok global markalar yer alan Halkla İlişkiler firmaları yavaş yavaş kendilerine Dijital PR yapacak uzmanlar, çözüm ortakları, partner firmalar arar oldular.

İşte "BUZZ" da, Türkiye'de bu işi profesyonel olarak yapan ilk Dijital PR Ajansı. Markaların internet üzerindeki marka bilinirliğini arttırmaya yönelik kurulan BUZZ, Halkla ikişkiler firmaları ve Kurum içi PR yapan firmalara danışmanlık ve dijital hizmetler sunuyor.

BUZZ; müşterilerine geleneksel medya enstrümanlarıyla hizmet veren PR profesyonellerine, internetin bloglar, sosyal ağlar, video paylaşım, haber siteleri gibi çeşitli Web 2.0 platformlarını da kullanarak Dijital PR yapma imkanı sağlıyor.

Firma, uzun süren ar-ge çalışmaları ışığında hazırlanmış, sektör uzmanlarına yönelik çeşitli yazılım çözümlerini de kapsayan, yine dijital pr'a yönelik HONEY, SihirBUZZ, CRM 2.0, Kriz Yönetimi 2.0, VoCALL gibi markaların ihtiyaçlarına yönelik esnek paketleri sunuyor.

İşte o paketlerin bazılarının faaliyetleri;

SihirBUZZ: Markaların dijital basın bülteni hazırlasına, dağıtmasına ve gönderim raporlarını görüntülemesini sağlıyor.

CRM 2.0: Markalara dijital müşteri ilişkileri yönetimini sağlamaya yönelik hazırlanmış içerisinde marka ile ilgili gelişmiş raporlamaların ve analizlerin bulunduğu kullanıcı odaklı CRM paketi.

Kriz Yönetimi 2.0: Markaların internet ve konvansiyonel medya üzerinde, olası kriz yönetimi çalışmalarını dijital platform üzerinde yönetmeye ve kontrol etmeye yönelik dijital strateji ve uygulamalar bütününü içeren bir paket.

VoCALL: Marka ve ürünler için dijital platform üzerinde e-focus grubu oluşturmaya yönelik strateji ve uygulamaları içeriyor. VoCALL, gerektiğinde son kullanıcıya yönelik ürünler için advergame ve benzeri interaktif platformlar oluşturulmasına katkı sağlar.


Daha ayrıntılı bilgi için bknz: http://www.BUZZ20.com